torsdag, juni 23, 2005

Hårt! Fult! Skitigt!

Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Johannesevangeliet 3:16.

"Ta Gud ner i skiten!" Gångtunnelgraffiti, 70-tal.

Posted by Hello


Jesus var inte främmande för att stöta sig med sina åhörare, säga obehagliga, ibland direkt motbjudande saker. I en minnesvärd episod blir det helt outhärdligt till och med för hans egna lärjungar, när han i utbyte mot det eviga livet bjuder dem äta hans kött och dricka hans blod. Händelsevis, så är blodpudding inte särskilt populärt i Israel idag heller. Detta sagt som en introduktion till mitt lilla bloggprojekt, en samling med det mest motsträviga, motvalls, hudskrapande, glasullskliande, pappersskärande evangelium jag kunnat uppbringa. Raspigt, helt enkelt, men fortfarande i grunden glädjebringande. När anden faller på, har jag fogat andras material till mitt eget, och om Ni som läsare vill bidra är Ni högst välkommen att göra så. Därmed vare det slut på artigheterna...

PS. Jag måste också bekänna att inga kopyrajt-hänsyn har tagits eller kommer tas här, jag stjäl, klipper, kopierar helt utan samvetskval. Författare kommer dock alltid anges.