måndag, maj 15, 2006

Dagens ordspråk

Apropå skrivkramp:

Ser du en som pratar i tid och otid -
det är mera hopp om en dåre.

Ordspråksboken 29:20

Egentligen är det ju rätt hopplöst att försöka lära ut kristendom, den ska levas. Vad nytta kan ett par ord göra för att visa på det livet? Kanske inte mycket nytta alls, men jag kan bara utgå från att det som hjälpt mig själv när jag skrev det, på outgrundliga vägar kanske kan hjälpa någon annan när de läser det. Större under har skett...

Nu är det alltså rätt tomt i skrivarlådan uppe i skallen, kanske har jag fullt upp med levandet, kanske har nickträningen i fredags satt sina spår (Norrlidens IF, kungar av norra Kalmar!). I vilket fall inte mycket att förmedla av värde. Därför, kära / käre läsare, har det varit tyst ett tag, och denna bloggpost är mest ett flämtande litet livstecken. I brist på annat ville jag bara säga att jag skall be för dig ikväll. Må Gud välsigna dig, Dios te bendiga, God bless you!